Іконки

YouTube foFF4ik online 3.0 @ Telegram Telegram Facebook Instagram Twitter VK OK SoundCloud RealMusic              Wikimapia Полтава Навигатор Google Maps Яндекс Карты Open Street Map mapy.cz              FOFF4IK ONLINE 1.0 Крыши Полтавы RMF.FM

12.4.23

Як Гельсінкі та Осло скоротили смертність пішоходів до нуля

Вони посилили обмеження швидкості, змінили дизайн вулиць, прибрали місце для автомобілів і взагалі ускладнили життя автомобілістів. Тепер, схоже, робота окупається. Дві невеликі європейські столиці – Осло та Гельсінкі – пожинають плоди відданих дій щодо підвищення безпеки на своїх дорогах, скоротивши кількість смертей серед пішоходів минулого року до нуля.

У Гельсінкі вперше з початку обліку в 1960 році не було зафіксовано жодної смерті, порівняно із середнім показником 20-30 на рік у 1990-х роках. В Осло також не було загиблих пішоходів чи велосипедистів у місті з населенням 680 000 осіб, а в усій країні в ДТП не загинула жодна дитина віком до 16 років. Для порівняння, у 2018 році в Лондоні загинуло 57 пішоходів.

Досягнення цих країн викликають запитання: що вони зробили, щоб досягти таких драматичних покращень?

Читати ще: Антверпен пілотує «вулиці-сади» у п’яти районах міста

Крістоффер Солстад Стін з організації Trygg Trafikk, організації з безпеки дорожнього руху в Норвегії, сказав: «[Політики в Осло] вирішили ускладнити користування автомобілем – тепер потрібно більше часу, щоб доїхати з однієї частини міста в іншу, а ви повинні платити гроші, щоб користуватися дорогою набагато більше, ніж раніше».

У 2017 році плата за проїзд по всьому місту зросла на 70%, згідно з планами Лейбористської та Зеленої партій, що призвело до зменшення трафіку на 6%. Також було збільшено плату за паркування автомобілів – на 50% у центрі Осло та на 20% в інших місцях – хоча тисячі місць наразі ліквідовано, щоб звільнити місце для 35 миль нових велосипедних доріжок.

У місті знизили швидкість до 30 км/год поблизу шкіл і почали випробування «зон серця», де заборонено керувати автомобілем у районах навколо шкіл. Офіційні особи в Осло сподіваються створити 100 таких зон протягом наступних чотирьох років.

Арільд Хермстад, віце-мер Осло з питань навколишнього середовища та транспорту, визнає певний спротив змінам, особливо коли йдеться про заборону автомобілів у певних районах міста. Однак він вважає, що коли люди звикають до нової системи, вони бачать переваги: «Коли це дійсно починає відбуватися і люди бачать, що це працює, тоді ніхто не захоче знову повертати автомобілі на ці дороги. Тож я думаю, що все більше людей бачать, що це насправді добре для міста», – сказав він. «Ми хочемо скоротити загальний автомобільний трафік в Осло на 30% до 2030 року. Це важка мета, але ми думаємо, що це буде добре і для міста».

Подібна тактика зменшення трафіку була застосована в Гельсінкі, де обмеження швидкості посилювалися десятиліттями, а минулого року їх знову скоротили. Зараз обмеження швидкості становить 30 км/год на більшості житлових вулиць і в центрі міста, 50 км/год на головних вулицях у передмісті та 40 км/год у центральній частині міста.

«Звичайно, це не лише питання обмеження швидкості, хоча я думаю, що всі наші спеціалісти стверджують, що це найважливіша річ, яка впливає на безпеку дорожнього руху», — сказала Анні Сіннемякі, віце-мер міста Гельсінкі. «В останні кілька років ми також зосередилися на тому, як ми будуємо вуличне середовище. Вулиці стали краще розподілені між пішоходами, велосипедними доріжками та автомобілями – смуга для автомобілів не є найширшою».

Починаючи з 1990-х років, Гельсінкі також побудували десятки кільцевих розв’язок і встановили лежачі поліцейські, щоб зменшити швидкість.

Загальна картина у Європі демонструє різку різницю в безпеці дорожнього руху. З 2015 по 2017 рік середня кількість смертей на міських дорогах у Великій Британії на мільйон міських жителів становила 10,9. У Норвегії вона становив лише 5,3, що є найнижчим показником у Європі, а у Фінляндії – 16,9. Країнами з найвищими показниками смертності на дорогах у містах були Румунія (105,2), Хорватія (87,9) та Сербія (73,8).

Норвегія та Фінляндія впровадили Vision Zero, набір принципів і політик, спрямованих на усунення серйозних травм і смертельних випадків за участю учасників дорожнього руху. Проект перекладає відповідальність за аварії з учасників дорожнього руху на проектувальників дорожньої системи – якщо така трапиться, влада має стежити, щоб це більше не повторилося. Ця ініціатива була підхоплена в усьому світі з різним рівнем успіху. Садік Хан підписав контракт з Лондоном у 2018 році, але Норвегія працює над цим з 1990-х років. Однак мета ще не досягнута. Хоча в обох містах у 2019 році було зафіксовано нуль загиблих пішоходів, у Гельсінкі минулого року в ДТП загинули три водії, а в Осло – один водій. Цьогоріч у місті також загинув пішохід.

У Норвегії також знову зосереджена увага на освіті з безпеки дорожнього руху в школах і збереженні жорсткого іспиту з водіння. Гермстад сказав: «Протягом багатьох років система навчання водіїв приділяла значну увагу безпеці дорожнього руху. А також суворі правила та правила дорожнього руху, які надають перевагу безпеці, можливо, тут більше, ніж у багатьох інших країнах». Стін додав: «Легко позбутися проблем, але важче змусити людей зрозуміти, що це важливо, і змусити їх діяти безпечніше. Я не кажу, що нам вдалося досягти цієї мети, але це одна з речей, на якій ми зосереджувалися протягом багатьох років у Норвегії, і, ймовірно, одна з причин, чому справи покращуються».

Джерело The Guardian 2020

Комментариев нет:

Отправить комментарий