Після огляду залишків бараків для військовополонених Дулагу-151, що знаходяться у південній частині території Артскладів у Полтаві, в районі вулиць Навроцького та Гребінки, ми посунули дорогою на північ, до центральної частини території. Маємо надію цього разу оглянути все, що нас цікавить на Артскладах, і найближчих часом не повертатись сюди, тим більше що погодні умови вже не сприятимуть ходінню по багнюці та кушерям.
Нагадаю, що наш маршрут, та й взагалі усі об'єкти, можна знайти на складеній нами мапі артскладів у Полтаві. Якщо маєте свої доповнення чи виправлення – звертайтесь будь-яким зручним чином (найкраще у телеграм).
Дивитись ще: Артсклади 2020, частина 8 (фото)
Нагадаю, що наш маршрут, та й взагалі усі об'єкти, можна знайти на складеній нами мапі артскладів у Полтаві. Якщо маєте свої доповнення чи виправлення – звертайтесь будь-яким зручним чином (найкраще у телеграм).
Дивитись ще: Артсклади 2020, частина 8 (фото)
03. Будівля Б12 – цього разу ми зайшли в неї з протилежного боку, дійшовши до її протилежного краю («грєчєскій зал») – зустріли там молодого хлопця у спортивному одязі, що стояв і чекав, чи то поки ми пройдемо, чи поки хтось до нього прийде...
06. На вільному проміжку між будівлями В11 та В15 (де ймовірно мала знаходитись ще одна така сама будівля) знаходимо шмат горловини бетонного колодязя; важко сказать, де саме він міг бути розташований і як сюди потрапив
10. Нарешті ми повернулись до підземних сховищ, і для гарних фоток з підсвіткою ліхтарем вибрали друге, що складається з двох частин
14. Серед куп сміття та різного непотрібу єдине, що знайшли цікаве – автентична дерев'яна планка із цвяхами
15. Оглядаємо малий майданчик поруч, оскільки під час ретельних оглядів старих аерознімків мені здалося, що десь тут може бути ще одне підземне сховище або подібний об'єкт
17. Край фундаменту будівлі Б9 – ще раз згадую як ми були саме тут десять років тому, коли тривала найактивніша фаза демонтажу усіх будівель на Артскладах
18. За моїми передбаченнями, десь біля Б5 та Б9 закінчувалась залізнична гілка, яка до ~2001 року тягнулась сюди майже від Київського залізничного вокзалу, через площу Зигіна, по вулицям Соборності та Ватутіна і по території в/ч; також на одному з старих аерознімків поріч з цією гілкою тут начебто знаходилась велика рампа. Мої здогадки підтверджуються: залишки бетонного краю рампи знаходимо саме тут!
19. А з протилежного боку край рампи був зроблений з каміння. Виходить, що колія розташовувалась тут між двома рампами і рівень її був заниженим
38. Доріжка, присипана землею та листям, а під нею – шпали, шпали, шпали... Саме тут проходила колія
44. На краю схилу влаштували лаву та столик. Тут же звернули увагу на ряди гілочок, прибитих до дерев: це схоже на східці, по яких можна залізти нагору (якщо був ставок, то можливо з дерев пірнали у воду? тобто була немала глибина??)
47. Так ми доходимо до сектору А – далі ми знаємо, що колія проходила до воріт, за якими перехрестя вулиць Гончара та Ватутіна (див. частину 1, останні фото). Із небаченого раніше тут: резервуар-колодязь з цегляними стінками, наповнений зацвівшою водою і не закритий жодним чином – ще одна фатальна пастка на Артскладах
На тому полишаємо територію Артскладів. Найближчим часом тут роздивлятись вже нічого. Ймовірно так. Є ідея зняти відео, але ж для цього бажано суху, безсніжну та відносно теплу погоду, а станом на день написання цієї статті (24 листопада) у Полтаві вже випав сніг і температура опустилась трохи нижче нуля. Тож подивимось... Є ще кілька фоток з висоти, які з'являться у частині 10. Зовсім скоро.
Комментариев нет:
Отправить комментарий