Отже, перейду безпосередньо до наземної частини фоток з наших походеньок по Артскладам, які відбулись 14 листопада. Нагадаю, що початок історії, а також мапа нашого маршруту, у частині 3. А ще є інтерактивна мапа полтавських артскладів, складена мною нещодавно за власними спогадами, мапами, фото та аерознімками місцевості минулих років, а також розповідями однодумців. Наперед вдячний за будь-яку інформацію по темі історії Артскладів, яку можна передати мені будь-яким зручним чином (найоптимальніше у телеграм).
Поруч із вулицею Навроцького у Полтаві розташований парк Скорботної Матері. Достеменно відомо, що на цьому місці у 1941-1942 рр. відбувались масові розстріли жителів міста німецькими окупантами. За різними даними в ті часи тут було знищено від 10-15 до 35 тисяч осіб. Східніше ще близько 100 років тому була околиця Полтави та розміщувалось велике міське кладовище. Західніше якраз і починається територія Артскладів, і саме з цього боку ми зайдемо на територію. Проте спочатку я злетів квадрокоптером на Пушкарівській вулиці (ці фото у частині 6), а хлопці пройшлись у бік заїзду на Артсклади з вулиці Остапа Вишні, там де ще торік стояла будівля КПП.
Дивитись ще: АЕРО Артсклади 2020, частина 3 (фото)
Поруч із вулицею Навроцького у Полтаві розташований парк Скорботної Матері. Достеменно відомо, що на цьому місці у 1941-1942 рр. відбувались масові розстріли жителів міста німецькими окупантами. За різними даними в ті часи тут було знищено від 10-15 до 35 тисяч осіб. Східніше ще близько 100 років тому була околиця Полтави та розміщувалось велике міське кладовище. Західніше якраз і починається територія Артскладів, і саме з цього боку ми зайдемо на територію. Проте спочатку я злетів квадрокоптером на Пушкарівській вулиці (ці фото у частині 6), а хлопці пройшлись у бік заїзду на Артсклади з вулиці Остапа Вишні, там де ще торік стояла будівля КПП.
Дивитись ще: АЕРО Артсклади 2020, частина 3 (фото)
03. Продовження вулиці Остапа Вишні на Артскладах – зараз цією дорогою завозять на територію зайву землю з будівництва на Пушкарівській 22д
09. Виходимо на головну дорогу, по обидва боки від якої раніше розміщувались однакові будівлі темно-червого кольору
13. На зламі стіни добре видно з чого творили ці будівлі: щось схоже на шлакобетон, у якому переважно шлак, перемішаний із землею, а від бетону практично тільки назва
14. Поруч така сама будівля В14, теж збереглася краще за решту (власне від інших лишились лише прямокутники фундаментів)
18. Прямуємо далі на північ, стежка стала трохи ширше, а рослинність густішою, залишків будівель тут майже немає
21. Спадає на думку, що коли б ми тут бродили влітку, коли буяє зелень, ми певно нічого б не побачили і не знайшли, настільки щільно все заросло за 10 років після того, як тут активно порозбирали будівлі
26. Повертаємо ліворуч і заходимо в сусідній сектор Б, тут по праву руку відносно гарно збереглась будівля Б6
27. Переважно зустрічається два види цегли: старіша та новіша; на старішій клеймо «Г.К.З.» – «городской кирпичный завод»
Далі найцікавіше місце. Почну з фото, зробленого орієнтовно у 2009 році Олександром Згурським, на якому бачимо широкий заасфальтований проїзд між боксами і будівлю, позначену на моїй мапі як Б11. Наступні фото після цієї зроблені саме на цій же місцевості!
37. На місці проїзду все було перекопано, на фото видно бетонний короб, по якому ймовірно було прокладено труби теплопостачання
Комментариев нет:
Отправить комментарий