Іконки

YouTube foFF4ik online 3.0 @ Telegram Telegram Facebook Instagram Twitter VK OK SoundCloud RealMusic              Wikimapia Полтава Навигатор Google Maps Яндекс Карты Open Street Map mapy.cz              FOFF4IK ONLINE 1.0 Крыши Полтавы RMF.FM

20.11.19

Досвід Кишинеу з велоінфраструктури може бути корисним для Полтави

У листопаді 2019 року було відновлено діяльність робочої групи з розвитку велоінфраструктури м. Полтава в оновленому складі (кого зацікавить поіменний склад групи – наведу його в самому кінці цієї статті). Варто мабуть було казати не про розвиток велоінфраструктури у місті, а у його започаткування, оскільки на сьогодні Полтава не має жодної велодоріжки і лише кілометр велосмуги десь на окраїні. Але ж треба з чогось починати.

Велосипедист на вулиці молдовської столиці


На першому засіданні групи було вирішено обійтись «малою кров'ю»: оскільки побудова нових велодоріжок потребує значних капітальних вкладень (за підрахунками, які озвучив Євген Асауленко, 1 км нової велодоріжки коштуватиме близько 1 млн грн), створити на кількох вулицях міста велосмуги, що обійдеться значно дешевше. (Лише для почину, так би мовити... Ні в якому разі не виключаючи необхідністі повноцінних велодоріжок.) Суть стартового проекту полягає у тому, щоб лише оновити розмітку проїзжої частини вулиці, відокремивши полосу для паркування авто, полосу для руху велосипедистів і окремо полосу для руху транспорту. Ідея проста і зрозуміла, її вже активно висвітлювали місцеві ЗМІ, наприклад «У 2020 році у Полтаві можуть з’явитися перші велосмуги» або «Вулиці Полтави облаштують для велосипедистів, проте не всі та не одразу». Але я пригадав свій весняний візити до Молдови і хотів би розповвісти про велоінфраструктуру молдовської столиці – міста Кишинеу.

Дивитись: КИШИНЕВ, часть 1 | Chişinău, Pt.1 та КИШИНЕВ, Долина Мельниц | Chişinău, Valea Morilor Pt.1

Для порівняння з Полтавою зазначу, що площа Кишинеу у 5,5 разів більша за площу Полтави, а населення столиці більше за полтавське у 2,4 рази. І з впевненістю стверджуватиму, що у Кишинеу підхід до побудови велоінфрастуктури був таким самим, як і зараз у нас, лише відбувалось це кілька років тому. Більшу частину часу я провів саме у центрі міста, і чесно скажу, що не бачив жодної справжньої відокремленої велодоріжки! Більше того, я не пригадую, щоб десь було намальовано велополосу на проізжій частині за рахунок зменшення ширини для авто. У місті вирішили потіснити пішоходів, відокремивши частину тротуару і віддавши його велолюбителям. Зроблено це різним чином. Наприклад на Штефан чел Маре, центральному проспекті, де тротуар широкий і викладений плиткою, смуга для вело зроблена червоною плиткою, що вирізняє її від звичайної сірої пішохідної. На інших вулицях, де покриття асфальтове, смуги та знаки просто нанесено фарбою. Причому таке розділення траплялось навіть на дуже-дуже вузьких тротуарах. І що цікаво: майже всюди фарба була зтерта, подекуди практично повністю, тобто не поновлювалась вже не один рік.

Ну і наостанок зазначу, що велосипедистів у місті багато. Їздять хто як: комусь зручно саме по велосмугам, хтось рухається по проїзжій частині разом з автомобілями. А от вулиці, паралельні до Штефан чел Маре, є досить цікавими: вони мають по три смуги, дві в одному напрямку, одна в протилежному, і на цих вулицях чомусь завжди великі тянучки. (Як наприклад у Полтаві на Пушкіна на відрізку від Гагаріна до Європейської у час пік). Особливого екстриму цим тянучкам надають маршрутки, яких багато і які (так само, як наприклад львівські) зупиняються будь де, де попросить пасажир. На цих вулицях велосипедисти їздять просто по тротуарам. І нічого, живуть собі люди, наче не ниють і не постять про зраду у фейсбуці, чи пак у вконтактє.

Чи може бути використаний досвід Кишинеу в Полтаві? Та звісно, може, була б воля у тих, хто приймає рішення. Хоч і розумію, що знайдуться такі, хто категорично заперечить, мовляв не можна забирати простір у пішоходів для велосипедистів. (Так само, як на другому засіданні робочої групи представник патрульної поліції дав ясно зрозуміти, що не вийде забрати простір для велосмуг у автомобілістів, приймні точно на таких вулицях як Пушкіна, Шевченка тощо). Але ж і велосипеди ще не літають у повітрі. Тож чи вдасться велоактивістам пробити стіну та знайти спільну мову із владою? Побачимо вже в наступному році. Слідкуйте за нами у спільноті ФБ «Полтава велосипедна» та підтримуйте лайками, репостами та коментарями. Разом ми сила!

01. Велосипедист на дорозі (Кишинеу, проспект Штефан чел Маре)


02. Велосипедист на дорозі (Кишинеу, проспект Штефан чел Маре)


03. Велосипедисти без освітлення вночі їдуть по пішохідному переходу (Кишинеу, проспект Штефан чел Маре)


04. Велосипедисти на тротуарі


05. Розмітка на вулицях Кишинеу не передбачає наявності велосмуг


06. Розмітка на вулицях Кишинеу не передбачає наявності велосмуг


07. Велосмуга справа на пішохідній частині бульвару Григоре Вієру


08. Велосмуга на пішохідній плитці


09. Вузький тротуар поділений навпіл між пішоходами та велосипедистами


10. Зліва на тротуарі велосмуга


11. Велосмугу намальовано на плитці червоною фарбою


12. Велосмуга на тротуарі


13. Велосмуга на тротуарі


14. Велосмуга на тротуарі


15. Велосмуга викладена плиткою червоного кольору (справа)


16. Велосмуга викладена плиткою червоного кольору


17. Велосмуга викладена плиткою червоного кольору


18. Велосмуга на перехресті (перетин з проїзжою частиною)


19.


20. Парк Валя Морілор: велосипедна та бігова смуги


21. Парк Валя Морілор: велосипедна та пішохідна смуги


22. Парк Валя Морілор: велосипедна та бігова смуги


23. Велосипедист на велосмузі у парку Валя Морілор


24. На схилі гори у Валя Морілор прокладено безліч доріжок для даунхілу, а на деревах прикріплено попереджувальні знаки


25. Одна з багатьох різноманітних велопарковок у Кишинеу (міський парк Штефан чел Маре)


Читати ще: «У Полтаві розробляють проект створення п’яти велосмуг у центрі й на околицях»

Склад робочої групи з розвитку велоінфраструктури м. Полтава (від 23.10.2019 р.)

  • Шамота Олександр Сергійович
  • Шевельов Микола Анатолійович
  • Олійник Ірина Сергіївна
  • Чепурко Олексій Григорович
  • Сінельник Сергій Володимирович
  • Павлов Віталій Володимирович
  • Пуголовка Сергій Миколайович
  • Соколова Неля Петрівна
  • Семко Володимир Олександрович
  • Садовнікова Ірина Миколаївна
  • Асауленко Євген Сергійович
  • Корсунський Володимир Дмитрович
  • Широких Роман Володимирович
  • представник патрульної поліції м. Полтава


Комментариев нет:

Отправить комментарий